Personliga sökresultat

Publicerad klockan 10:07

Uppdatering 2016-01-08: Det var över 6 år sen denna bloggposten skrevs. En liten uppdatering till detta inlägget är att Google blivit ännu mer personifierat än det var innan. Nu vid årsskiftet har det även rapporterats om att Google använder en smartphones GPS för att fastställa var du är och anpassar då sökningar efter det. Du kanContinue Reading

Hur placeras du i Google?

Publicerad klockan 02:45

Alla som har en hemsida eller blogg på nätet har mer eller mindre koll på sin placering i sökmotorerna, främst då Google som de flesta SEO-optimerare följer. De andra söktjänsterna är inte lika viktiga då dessa inte har sån pass stor trafikmängd som Google. Genom att göra tester så kan man komma fram till vadContinue Reading

Kan du SEO?

Publicerad klockan 02:52

De flesta som skriver på sina bloggar och hemsidor om sökmotoroptimering (SEO) tror oftast att de kan allt eller det mesta inom detta ämne, men svaret är nej. De kan inte mycket mer än vad de har läst sig till på andra sidor. Det är så Internet oftast (tråkigt nog) fungera. Man läser en sakContinue Reading

Ankartext och sökmotoroptimering

Publicerad klockan 08:21

Denna sidan är uppdaterad i mitten av Januari 2016. Irrelevant information har tagits bort samt har ny uppdaterad information lagts till. Men i helhet är denna artikeln lika relevant idag som den var i November 2009 när den först skrevs. De flesta nybörjare inom webbutveckling gör fel nästan direkt. Webbdesignen kan vara klar och heltContinue Reading

Pagerank uppdatering

Publicerad klockan 09:45

Uppdatering 2016-01-08: Google har inte släppt ”data” för PageRank på flera år. Frågan är om de kommer att återinföra detta eller inte… Om så kommer vi att skriva på detta i våran blogg. Google som uppkom och som sköter pageranken uppdaterar inte hela tiden, inte ens när en hel webbplats uppdateras. För er som inteContinue Reading

Bli hittad i sökmotorerna

Publicerad klockan 10:14

Vi på Webbdo får varje vecka förfrågningar om våran tjänst inom sökmotoroptimering. Där frågar olika företag vad de ska göra med sin hemsida för att få den att synas. Men även privatpersoner ”vågar” fylla i formuläret för att låta oss granska deras webbplats. Oftast är det så att det är nya webbplatser som är uppbyggdaContinue Reading

Länkar är SEO bränsle

Publicerad klockan 01:41

När det kommer till att synas i sökmotorerna så är sökmotoroptimeringen ett måste för att lyckas! Den största hjälpen är att få länkar som pekar till ens webbplats. Man kan se det som bränsle som man använder till sin bil. Tankar man inte så rullar inte bilen framåt, och det gör då heller inte webbsidorContinue Reading

Sökoptimerad webbdesign – sökmotorvänlig

Publicerad klockan 06:26

När vi har tittat lite närmare på våran tjänst för webbdesign så har vi märkt att kunder även vill ha sökoptimerad webbplats som lättare hittas av sökmotorerna (sökmotorvänlig). Så nu har vi uppdaterat våran tjänst för detta! Vi erbjuder nu en komplett webbplats byggd med ett CMS (från engelskans Content Management System) system (WordPress) frånContinue Reading

Sökmotorerna älskar innehåll

Publicerad klockan 09:36

Har du en hemsida eller blogg som inte har så mycket innehåll (text) på? Då är det dags att skaffa det om du vill ha fler besökare. Sökjätten Google samt de andra sökmotorerna Bing och Yahoo älskar text, texter i massor. Ju mer innehållsrik text du har på din hemsida eller blogg ju mer kommerContinue Reading

Black hat SEO

Publicerad klockan 10:38

Black Hat optimering för sökmotorer kan vanligtvis definieras som en teknik man använder för att få högre ranking i sökmotorerna på ett oetiskt sätt. Det är i grund och botten en kortsiktig lösning på ett långsiktigt problem för de som sysslar med detta. Uttrycket Black Hat sägs komma från gamla västernfilmer där skurkarna alltid hadeContinue Reading

Pris för sökmotoroptimering

Publicerad klockan 12:24

Vad kostar det om man köper tjänsten sökmotoroptimering av oss på Webbdo? Vi kan faktiskt inte säga på rak arm vad priset är för SEO. Det beror helt och hållet på vad som behövs göras på en kunds webbplats för att uppnå resultatet de själva vill. Vill kunden hamna högt upp på ett eller fleraContinue Reading